Waarom een vertrouwenspersoon via VertrouwensPersoonTelefoon?

Wanneer je geconfronteerd wordt met ongewenst gedrag wat niet past in een normale collegiale relatie, kan dit diepe impact hebben. Een luisterend oor van een vertrouwenspersoon kan in deze situatie van onschatbare waarde zijn.
Bij VertrouwensPersoonTelefoon vinden we dat deze hulp voor iedereen direct beschikbaar moet zijn. Daarom staan we binnen 24 uur voor je klaar.  Waarom wachten als iets je zo dwarszit? Binnen een dag kun je bij ons je verhaal doen en bieden we hulp en advies specifiek voor jouw situatie. Onze gesprekken zijn vertrouwelijk en worden gevoerd door gecertificeerde vertrouwenspersonen.

Wat zijn zaken die vallen onder ongewenste omgangsvormen?

Bij ongewenste omgangsvormen kun je denken aan: agressie, bedreiging, discriminatie, geweld, (seksuele) intimidatie, roddelen, pesten en het verspreiden van geruchten. Deze vormen van gedrag kunnen een grote impact hebben op jou als individu, zowel zakelijk als privé. Dat klinkt ‘groots’ maar vaak gaat het om heel herkenbaar gedrag als overgeslagen worden wanneer er koffie wordt gehaald, iemand die met heel veel emotie hard tegen je praat, zinloze opdrachten krijgen, het niet delen van informatie die wel voor jou bestemd is, mensen die roddelen of grapjes die onderling gemaakt worden.

Waar kan je nog meer een vertrouwenspersoon van VertrouwensPersoonTelefoon voor bellen? 

Naast situaties rondom ongewenste omgangsvormen, kun je ook bij onze vertrouwenspersoon terecht voor zaken rondom integriteit. Integriteitsschendingen omvatten handelingen waarbij je als getuige of betrokkene betrokken bent, zoals omkoping, fraude, diefstal en misbruik. Deze gebeurtenissen kunnen stressvolle en heftige situaties veroorzaken waarbij hulp van een vertrouwenspersoon het verschil kan maken.

Meer weten over ons? Neem vrijblijvend contact met ons op. Kijk ook eens op onze LinkedIn pagina.

Hoe werkt een gesprek met een vertrouwenspersoon?

Stap 1

Jij legt contact met de vertrouwenspersoon die het beste bij jou past door een afspraak in te plannen via de online agenda;

Stap 2

Het gesprek vindt plaats in vertrouwelijkheid en de vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor;

Stap 3

Jij bekijkt samen met de vertrouwenspersoon de mogelijkheden en het vervolg van de melding waarbij jij de regie houdt;

Stap 4

Je maakt een keuze tussen de besproken mogelijkheden en komt in actie, de vertrouwenspersoon kan je hierin begeleiden;

Stap 5

De actie is ingezet of afgerond en je kunt zelf verder, de vertrouwenspersoon en jij ronden af.

Heldere uitleg over de rol van vertrouwenspersoon met dank aan de Landelijke Vereniging Vertrouwenspersonen

Informatie aanvraag

Hidden

Volgende stappen: een e-mail add-on synchroniseren

Om het meeste uit je formulier te halen, raden wij je aan dit formulier te synchroniseren met een e-mail add-on. Voor meer informatie over je e-mail add-on opties, bezoek de volgende pagina: (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020). Belangrijk: verwijder deze tip voordat je het formulier publiceert.
(Vereist)